maandag 10 maart 2014

Leervragen!!

Ik schrijf hier gelijk maar mijn 3 leervragen op.


  1. Reflecteren en herschrijven van de POP
  2. Verdiepen in de omschakeling van studieprogramma
  3. Waarom moeten we bij biologie zoveel tekenen?
Een korte beschrijving is dan ook wel op zijn plek:
  1. Al vanaf het begin van mijn studie in 2010 heb ik moeite om reflecties te schrijven en de POP bij te houden. Ik wil dat deze keer proberen te bewaken door dit blog bij te blijven houden. Ook de oplossingen die ik de voorgaande keren heb uitgeprobeerd wil ik blijven gebruiken:
    1. De POP ophangen op mijn studeerkamer op een duidelijk zichtbare plek
    2. Alarmen en deadlines in mijn agenda
  2. Al ik voor september 2015 mijn studie niet kan afronden dan zal ik over moeten stappen van studieprogramma vanwege eisen die de overheid aan de school stelt. Op dit moment voorzie ik niet dat ik dat ga halen en heb mijzelf de volgende vragen gesteld waarin ik mij moet verdiepen:
    1. Kan ik eerder overstappen van studieprogramma?
    2. Welke onderdelen moet ik afronden voor die tijd en welke kan ik laten zitten? (ivm het vervallen van de studiepunten)
    3. Wat kan ik meenemen?
    4. Kan ik zo overstappen van dit studieprogramma leerjaar 2 naar het volgende leerjaar 3?
    5. Waar kan ik deze info allemaal vinden?
    6. Als ik alle vakken afrond voor de deadline en de LIO daarna doe hoef ik dan niet over te stappen. IS DIT HAALBAAR?
  3. Voor de opleiding maak ik gemiddeld 17 biologische tekeningen per practicumportfolio. Naast dat dit ontzettend veel tijd kost merk ik dat ik steeds slordiger wordt. Door mijn minor ben ik mij af gaan vragen waarom we zoveel tekenen en of daar alternatieven voor zijn. Kort gezegd wil ik weten
    1. Wat is het leerdoel achter het tekenen
    2. Kan bijvoorbeeld een foto een tekening vervangen?
Deadline: Juli 2014!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten